Uncategorized

Ütle, millist reklaami sa näed ja ma ütlen..

Mööda soovitet Bed&Breakfast jubestuskreemide rada vudides olen seda oma otsides vist muuhulgas ka igast moepoodidesse raja nii sisse tallanud, et hakkab juba stereotüüpse naise tunne peale tulema.

Seda, kuidas maailma näeme, mõjutavad kollektiivselt jagatud lood, mille alustalaks on stereotüübid. Stereotüübid aitavad keerulist maailma lihtsustada, samas on oluline meeles pidada, et need peegeldavad konkreetse aja, koha ja inimkoosluse väärtusi, kuid ei tugine ilmtingimata faktidele. 
Siit lugesin. Lugu ise on ka ülikõva, aga see on nii hea sõnastus “stereotüübile”lihtsalt.

Kristina Libe ja Monika Hint kollektsioon ”Valge Vorm”. OmaMood 2019

Mulle juba 2019 silma jäänud moedisainerid ilmselgelt sisu ei turunda ja reklaami sellises mahus ei soeta, et ma neid nö. pildil näeks. Eks meitel ole oma moeimpeeriumiga sama lugu. Muidugi ma soetaks meite musta midi pitsiga klošš-satsiseeliku. Aga teadagi, reklaamid looduslike pärlite asemel ikka neid laboris kasvatatuid ette annavad.

Piret Tiismaa kollektsioon ”Hingelilled”. OmaMood2019

Milline naine ma reklaamiandjate küpsisepuru arvates siis olen. Mida ma võiksin osta. Kuidas ma näeks välja mitte vastavalt võimalustele, vaid vastavalt stereotüübile. Jeah.

Esimene otsakoperdatud reklaam oli muidugi minu puhul täielik ämber. Need hirmkallid laguneva maja taustal pildistatud jakid, onju.
Reklaami sihtgrupiks valituna olen täiesti vale target. Kas nad arvasid, et sobitun Saara lõngapoes kinnaste kudumise komplektide uurimise põhjal?
Aga siis silmasin hästiunustatud vana tuttavat Ella Hopfeldt’i.
Täiesti kindlalt olen nende valge topeltmansettidega triiksärgi, punase kikilipsu ja hõbedakarva mansetinööpide sihtrühm. Seda punaste südametega must-valge-ruudulist särki loodan siiani järelturult võimalustekohase hinnaga leida. Aga minu suuruses naised ei näikse niisama loobuvat. Kust see külge hakkas, ei tea. Kui Kotkale 41 number kõrge tallavõlviga unisex jalanõusid otsisin?
Nymf. See on kindlasti väga loominguline. Arvestades, et ma ka Fitlapi ja BodyFX lehe püsikülastaja olen, siis on märklauast kõvasti mööda tulistatud. Aga difuuserisse rosmariini ja salvei aroomiõli olen vaadanud küll. Esodeeriline värk see nümf.
Liina Stein. Ainult pilte vaataks sealt. Täitsa ägedad. Sest, et vaatasin spordiklubide kodulehti?

Kuidas need sihtgrupid, kellele moereklaami näidatakse ikkagi määratud on? Olen ma millelegi olnud tegelikult see õige ostja? Kui mu külastatavate lehtede hulgas on Ikea, Hansapost ja Kaup24, filtriks sorteeri alates odavamast, siis pole ju loogiline, et ostaksin ka Hopfeldti särgi ju.
Ilmselgelt on reklaamitööstuses paremat sihikut vaja.


3 thoughts on “Ütle, millist reklaami sa näed ja ma ütlen..

  1. Nad lihtsalt tunnetavad su sisemist glamuuritari. Mulle pakutakse ainult IKEAt, Hansaposti ja Bauhofi. Ei mingit glamuuri. Vähemalt on lõppenud mingi põlvevalu teemaline reklaam. See oli ikka väga häiriv vihje vanusele või millelegi sellisele😀

    Like

    1. Peaasi, et mitte sisemist jumalannat 😛
      Eks see moevärk viimasel ajal tuli mulle ka kuidagi üllatusena, tavaliselt on mul ju seal ikka kassitoit ja kraapimispuud 😀

      Like

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s