fitlapblog

Kaks korda, hästi aeglaselt.

Küsimustega postitus on siin.
Püüan vastata nagu oskan iseenese kogetust ja loetud kirjasõna parafraseerides, sest ega minagi kõike tea, aga kahekesi on isegi loll kergem olla. Võib-olla keegi teab veel rohkem, siis mitme peale saame tõesema pildi kokku.

Meite jagamispungestus.
Algne idee lähteülesande lehel on alamleht, mis ei olnudki kuskile lehe sisse rohkem lingitud. Sai aadressi järgi meeles pidada või tuli brauseri kasutusajaloost välja kui sellel kord juba klikitud oli. Paar korda oli vilkuv aknake ka, jagati ilmselt alamlehe linki FBs.
Mõte on leida kirjameistreid (!) tootma puhast sisuturunduskulda neljas esimeses punktis toodud teemal.
Põhiidee aga viiendas alampunktikestes: jaga enda blogi FBs ja mujal nii palju kui jõuad ehk siis spämmi nõrkemiseni ja too lehele välist liiklust. Keegi äkki ikka klikib nupul “osta”.
Väga levinud turundusnõks. Ka igasugu (kassi)pildivõistlustel, kus võidab kõige enam FB laike kogunud pilt, millel võib, kuid tavaliselt ei pruugi olla mingit seost klassikalise fotograafiaga: teravus, valgus, kompositsioon, värvid jne.
Siin samamoodi.
See sõprade ja kommenteerimise osa on suitsukate. Kommentaaridest, ma ei avastanud, et oleks midagi sõltunud. Pealegi, kui inimesed tahaksid oma nime all kommenteerida, FB plugin seda pimesi eeldab, siis Delfi oleks pankrotis ning jõulutunnelis kerjataks raha Ämmaemandate Ühingu üllamaks missiooniks, sest perekooli kägusid poleks.
Tsällentsi võit vormistub konkreetsele profiilile klikkide arvu järgi sel perioodil.
Nii lihtne ongi.
Ei mingit kirjutamist, lugemist ega kommenteerimist. Oled midagi sel perioodil blogisse kirjutanud, ühest avaldatud tähemärgist piisaks,  siis ka kohe osaled. Tahad või mitte.
Kui ei kirjuta sel perioodil, siis ei osale.
Siinkohal võiks edasi minna enese postituste hingetuks jagamiseks, AGA…

“mul on sada postitust ja palun oma kümnel sõbral kõik need võistluse jooksul läbi klikkida, siis on mul hoobilt 1000 klikki juures. Kui veel kirjutada iga päev üks 2000 tähemärgiga postitus, et tasuta päev juurde saada ja veel paar lühemat, siis see ka suurendab klikkide arvu.”

Kui sul ongi teistest kolm korda rohkem postitusi selles blogikeskkonnas, siis põhimõtteliselt piisaks ka ise kõik päevas üks kord läbi klikkida. Või kirjutada väikse “jagamisroboti” programmijupikese, mis seda teeb. See võib muidugi panna täiega ja dopingu kohta küsimusi tekitada, aga need, teadagi, tekivad ju ainult kadedusest. Eesmärk pühitseb abinõu. Lendad üles nagu rakett!
Mulle see üritus pole jagamise pärast algusest peale sümpaatne tundunud. Milleks üleskutse kirjameistritele, kui võitmisel pole kirjutamisega vähimatki pistmist? Reaalselt tüütult jagav hästikirjutav mammu püsis eelmistelgi kordadel vaevu auhinnalisel pildil. Kassipilte võiks ka põhimõtteliselt jagada kui eesmärk oleks klikkide tootmine.
Nii ma siis otsisingi selle võistluse alguses eelmisel korral juba jagatud kassipilte ja vaatasin mis ma kirjutanud olen ning mul tuli palju varsemaid sissekandeid lihtsalt läbi klikkida. Jälle tüütult üles hüppav aken näitas, et selle aja jooksul oli tõusnud mu jagamiste-lugemiste arv ülikõvasti. Reaalselt polnud see kellaaega arvestades võimalik. Endise tarkvaratestijana tekkis kretiinne huvi ja proovisin oma vastsõnastatud suure paugu teooriat erinevates masinates (telefon, tahvel ja lauaarvuti). Nii oligi! Põhimõtteliselt on võimalik pääseda isegi sõpradest ja igasugusest jagamistest selle tsällentsi jooksul.
Mina upitasin siin oma lemmikuid ja ma kahtlustan, et pärast avastust löödud lamenti, et küll ma olen ikka kehv kirjutaja ja kuidas maailm on nii kohutavalt ebaaus, upitas keegi teises toas mind. Ebatavaliselt suur huvi tundus olevat mu kassipilditsällentsi vastu seal.
Ühesõnaga.
Polegi vaja 10% Eesti elanikke arvutada, et leida juba Fitlappi kasutavate arv, mõistatada kui palju neist võiks olla (edasi)jagamishuvilisi, kui palju veel tuttavate hulgas inimesi, kes ei tea seda keskkonda ja üldse klikiks jagatud lingil,  jne. Mõelda, kes küll loeks.
Blogi challenge = klikkimise meistriklass. Vingem rähn (ja tema kogukond) võidab!
Ma olen sellest nüüdseks nii aru saanud.
Reaalsetest kirjameistritest on küll hale.

Ja veel:
Sinine meeldimispöial postituste all on FB kommenteerimisplugina osa. Näitab küll arvu, aga selles variandis, mis siin on, ei saa teada, kelle FB profiil seda vajutas. Kui siduda enese FB profiil siinse keskkonnaga, siis teoreetiliselt peaks seda hästi otsides kuskil sealses oma profiilis nägema. Võib-olla näeb siis ka siin kui kasutajakontod on ühendatud.
Oma siinsete postituste kommentaare näebki ainult oma postitustes tagasi minnes. Mailile/telefonile tulevad piuksatused, mis on suurtes blogiplatformides (nt. wordpress), pole siin anonüümselt programmeeritud. Võiks jällegi eeldada, et FBs on see kommenteerimine kohe ajaliselt näha.
(EDIT: Nii ongi. Kõik FB kontoga tehtud toimetused on seal näha. Alerdid tulevad samuti sinna) 
Postituse all ilmub sama kirjutaja tehtud sissekandeid suvalise valiku alusel.
Kui oled läinud kasutajaprofiili sisse, näiteks profiilipildil nime peal klikkides, on järjekord kronoloogiline.
Blogi jälgijad on inimesed, kes on märkinud blogi meeldivaks klikkides valge südame profiilipildi paremas ülemises nurgas punaseks. Punase südamega blogid ilmuvad “Liikmete blogi” alamlehel esimestena nimetuse Lemmikute blogid all ajaliselt järjestatuna.
Võta heaks, kui sain abiks olla 

EDIT:
MariTa-le: 1) enda klikid ei loe – ei täheldanud, sest nii ma selle kalakese püüdsingi. Üks kord päevas ühest masinast luges klikid üles kenasti. Ka sisselogitult. Teisest masinast nagunii. Isegi keskkonda sisselogides teisest masinast luges oma klikke.
2) iga kasutaja saab aind ühe korra ühte postitust klikkida, seega 10x ühe postituse klikkimine ei too 10 lugemist.
Õige ja vale. Iga kasutaja saab ühele postitusele lugevalt klikkida 1x päevas ühest masinast. Iga kasutaja võib seega igale postitusele klikkida üks kord päevas ühest masinast ja kõigi võistluspäevade jooksul.
Algset eesmärki – keskkonda juurdetulevat liiklust ja “osta” nupu võimalikku vajutamist pole täidetud kummalgi juhul. Küll aga võib võistlejate nimekirja vaatav juba kava ostnud inimene tunda huvi, et kas see püstloodis “kirjutamise” nimekirja etteotsa tõusnud inimene on seni avastamata talent mu blogilemmikute nimekirjas ja nii postituse-paar(teist) lugedes profiili jälle natuke ülespoole upitada. Kuid ka see on kinnine ring.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s