fitlapblog

#Itaalia – kiirkorras mööda kiirteed.

Peale silmapilkset puhkust Itaalias olen tagasi. Võibolla isegi elusamana ja tervemana. Mitme kilo võrra raskemana kindlasti, aga ma ei hakka kohe täna oma idülli rikkuma ning kaalu otsa ronima.

Üle pika aja kasutasime perekondlikult moodsaid sidevahendeid ja sõitsime taksoga lennujaama. Lasime endid nagu kurjategijaid läbi otsida ning kolme tunni möödudes olimegi kahe tunni pärast Itaalias. Milano-Malpensas. EasyJetiga.
Õhk 25 kraadi. Päike! Suvi!
Pärast internetiseiklusi mingigi normaalne autorendifirma leida, saime oma pisikese NissanMicra kätte.
Ebamõistlikult kõrgete maksudega Itaalias püütakse turisti seljast juba alguses koorida igasuguste imelisadega nii palju nahku kui annab. Lepingud tuleb läbi lugeda, Google firmade tausta kohta ette ära teha. Ja see pole vaid soovitus, pigem nagu kohustus kui teiste kogemustest midagigi õppida.
Meie vahetasime pärast väikest taustas tuhnimist igatahes algselt planeeritud firma teise vastu. Kallim küll, kuid tagasiside vähem plekitu.
Tegime igasugu jamade ennetamiseks auto kättesaamisel (ja tagastamiselgi) pildid nii paremalt-vasakult kui ka eest, tagant ja seest. Igaks juhuks. Sealne kultuur leiutavat autorendi tagatisraha ulatuses igasugu lohukeste ja kriimustuste, ka kujuteldavate eest, kompensatsiooni.
Kahtlustav/kahtlustatav idaeurooplane kindlustagu natukenegi oma kannikat, soovitati. 
Kas kogu ettevaatavast ilust ka kasu oli, saab teada hiljem. Arvestades bürokraatiat ja koorimisiha on täna imevarahommikul õigesse kohta pargitud auto tagatis igatahes veel krediitkaardil broneeritud.

Kiired teed on Itaalias tasulised ja neid on palju.
Sõidad ühe putka juurde suures rivis, kaksad masinast pileti, slagbaum läheb üles ja annad minna. Hind hammustab kilomeetri kohta igatahes vähem kui Poolas. Hinnanguliselt võis meie pikim ots olla 300km ja see maksis 13 kopikatega.
Kohalikele on seal 110km/h soovituslik, ülejäänud vaatavad ise, kas ja  kuidas saavad. Kiirteede liiklus on mõne erandiga viisakas ja arvestav. Suunatuled on lisavarustuses, keegi reavahetamisel vilgutamisega eriti vaeva ei näe. Lihtsalt valgutakse ühest rivist teise ja seda 110+  juures.
Itaaliat kiirtee aknast eriti ei näe, sest liiklus on tihe või suuremate linnade ümbruses väga tihe. Nägemisnurk seetõttu pigem ahtakene. Vähemalt rooli taga.
Väljaspool kiirteid on täheldada küll võrratult ilusat maastikku, kuid valimisi lähiajal seal tulemas ei ole. Teeparandusele on lähenetud loominguliselt, mõnes käänulisemas ja mägisemas kohas uuendati teekatet ilmselt enne minu sündi.
Autod on Itaalias enamasti väiksed.. Sel võib olla mingi seos majade ja tänavatega, mis ehitati valmis juba siis, kui auto polnud veel leiutatudki.
Väikesesse ülinunnusse üürikuuri Pisa lähistel jõudsime tuttu ekstsessideta.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s